בשנה הבאה... | Hug Elad - חוג אלעד |
מחבר: עמית 171 | פורסם: 3/04/06 22:47 |
ממצלעות גוש עציון לירושלים | |
בתקווה שיהיה ניתן לביצוע מבחינת הגדר כמסלול רציף, גם בשנה הבאה. שישי: כביש 367, ח' אבו א-טוויין, עין ליבנה (ביר אל-עבהרה), חורבת ג'ומג'ום, 788, עין מסלע, נחל העץ, עין צורים, חציית נחל נעמנים, נ"ג 997, נבי דניאל, ואדי רוויט, עין טאו, ביתר עילית. הקפצה ללינה באזור מבוא-ביתר. שבת: הקפצה, נחל פירים, עין אל-מע'רה, עין א-טקה, נבי דניאל, עין קסיס, דרך האבות, עין חוד כבריאן, ואדי חלץ, עקיפה של הכפר בתיר ממזרח, עין איתמר (עין אל-בלד), עין אל-חניה, עין לבן, רוגם גנים. המסלול רציף מבחינת רצף מסלולי הליכה, אבל עם הקפצה לצורכי לינה. אם מתחילים מספיק מוקדם ,אפשר לעלות מעין ליבנה לעין משואות (חובילה), משואות יצחק הישנה ועין יצחק (סג'מה) ומשם לרדת לחורבת ג'ומג'ום והמשך כמתוכנן ליום ו'. זמן מועדף - מסלול פתיחה של השנה בסוף אוקטובר, כדי להתרשם מהתקופה השנייה המרשימה של גוש עציון (כרמי הגפנים והתאנים), וכדי להספיק לפני עבודות הגדר באזור הכפרים אל-ג'בעה ובתיר. לא תתאפשר כניסה לעין האמה (עין ואדי אל-ביאר) בשבת. מחייב בירור מול ביס"ש לגבי ההליכה בואדי חלץ בקרבת בתיר (ידוע לי על מטיילים שטיילו שם לפני כמה שבועות). |
|
מחבר: עמית 171 | פורסם: 4/04/06 18:34 |
עדכון אחד | |
לוואדי חלץ נדרש תיאום מיוחד עם הצבא (אבל כנראה שאפשר לקבל אישור). השאר לא יותר בעייתי ממסלול הטיול שערכנו בגוש עציון. |
|
מחבר: אייל הירושלמי | פורסם: 4/04/06 23:55 |
מסלול מצויין | |
מסלול מצויין בתקווה שלא כל מיני תוכניות וזדונות ימנעו את הגישה למקומות אלו היפים. מחר נקווה שיתפנה לכתוב על מסלולים לשנת תשס"ז , השנה ממש הרגשה שמשהוא תיכנן את מזג-האוויר לכל הטיולים עם המזל הגדול רגע לפני המבול בטיול זה. |
|
מחבר: עמית 171 | פורסם: 19/11/06 7:54 |
הרוב בוצע בנובמבר 2006 | |
אין ספק שהשלכת הוסיפה המון. לצערי לא הספקנו את כל ואדי חלץ, אך גם הקטע שעשינו מרשים ביופיו (ונראה שהלכנו בקטע היפה ביותר של הנחל). |
|
מחבר: שרון הבר | פורסם: 19/11/06 15:24 |
לא דבקתם בתוכנית המקורית | |
בניתי על כך שהטיול יתחיל באיזור גוש עציון, כביש 367 . אך כשהתברר לי שמתחילים בצור הדסה כבר היה מאוחר מדי ולא היתה לי שום אפשרות להגיע. |
|
מחבר: עמית 171 | פורסם: 19/11/06 22:00 |
חבל | |
זה תלוי כמובן במדריכים ולא בי. עם זאת, האוטובוס הגיע לצור הדסה דרך צומת אל-חאדר, ואני מאמין שעם קצת רצון טוב, בהחלט היינו יכולים גם לאסוף אותך - אם לא באפרת, אז אולי במסעף נווה דניאל. |
|
מחבר: שרון הבר | פורסם: 20/11/06 0:21 |
או בבית ג'לה... | |
אבל עד שהייתי מגיע לשם - אתם כבר לא הייתם שם. וללכת לחפש אתכם בשטח - חבל"ז. ולהתקשר לאנשים - מה הם יודעים להגיד... אם יהיה מצב, תשלח לי מיקום שלכם עם GPS ושמעתי שהייתם בבית ג'לה. כלומר קבוצת התוכן לפחות. זה גם חלק מהתוכנית? |
|
מחבר: עמית 171 | פורסם: 20/11/06 0:28 |
התוכנית היא מה שפורסם באתר | |
וזה בהחלט לא חלק מהתוכנית, כאשר המדריכים לא יודעים/לא מסוגלים לתכנן את מסלול ההליכה כדי לסיים באור יום (או לכל הפחות להימצא בשעות הדמדומים מחוץ לאזור הרגיש), וגם לא רוצים לקבל החלטות לא פופולאריות כמו להשאיר את המטיילים האיטיים בנקודת איסוף בטוחה על מנת לאפשר לשאר המטיילים לבצע את המסלול המלא לפני החשיכה. לצערי - זו לא הפעם הראשונה וכנראה גם לא הפעם האחרונה. |
|
מחבר: שרון הבר | פורסם: 20/11/06 22:32 |
אתה כבר תכננת את המסלולים הללו | |
ואם כך זה בר ביצוע. צריך רק לחנך את המדריכים לתת כבוד לתוכנית. מה שקורה בפועל לפעמים כל קשר בין התכנון המקורי לבין הביצוע מקרי בהחלט |
|
מחבר: עמית 171 | פורסם: 20/11/06 23:29 |
תכנון וביצוע | |
הבעיה אינה חדשה. עם זאת, דווקא נראה לי שהמסלול שבוצע בפועל בסופו של דבר היה מוצלח יותר ממה שהצעתי, והחיסרון העיקרי הוא בשאלת ההתמודדות עם מטיילים איטיים. חיסרון שני הוא בהתייחסות לחושך. לדעתי יותר מדי התרגלנו לכך שטיולים רבים מסתיימים אחרי השקיעה, גם אם מדובר על שטח הררי ואף מצוקי שההליכה בו בחושך מסוכנת. בטיול הקודם למשל, היה נכון להשאיר חלק מהאנשים בגשר נחל צין בכביש הערבה, או לסיים שם את המסלול ולעשות הקפצה למסלול קצר אחר באזור (זו עוד היתה קבוצת התוכן), במקום הסיכון של ירידה בחושך בחווארים ובמזג אוויר מעונן וחשש לשטפונות. גם בטיול הנוכחי, כבר בצהריים היה ברור שלא נוכל לבצע את המסלול במלואו (גם אחרי שויתרנו על החלק בנחל רפאים) בלי "קיצורי דרך" כפי שעשינו בפועל בטיפוס החוצה מוואדי חלץ באמצע הנחל, עם קבוצה כזו גדולה. בטיול הבא בצפון הבקעה, עשוייה להתעורר בעיה זהה בשבת, אלא ששם המסלול לא מאפשר "קיצורי דרך" לאיטיים (הרוב רחוק מהכבישים). |
|
מחבר: שרון הבר | פורסם: 21/11/06 14:48 |
חלופה לאיטיים | |
לגבי הטיולים האחרונים אין לי דעה. אבל אפשר ליישם את שיטת סימון האיטיים בתחילת הטיול ולהציע תנאי פרישה. איסוף מוקדם. מסלול עוקף מכשולים לגבי אי סיום טיול, מסלול באור יום זה לא בהכרח דבר רע (אם אין לך מצוק מסוכן לרדת) הרי היום קצר והמסלול ארוך ורוצים גם לחוש את הטבע ולא לרוץ אותו. ודוקא האי סיום באור יום תורם לחווית הטיול. לדוגמא הטיול ממואה לכרבולת חרירים לפני שנה היה לנו מזל להמצא במקום הנכון בזמן הנכון להיות בשקיעה בכרבולת. דבר שהעצים את החוויה. ולא הפריע כלל לרדת מהכרבולת באפלולית גם ללכת עוד כמה עשרות קילומטרים בלילה בדרך עפר עד לחניון לא צריך להיות בעייתי. ואם יש ירח - לא לחושך יחשב |
|