צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר |
הודעה |
xaim
הצטרף: 13 דצמ' 2002 הודעות: 540 מיקום: נס ציונה
|
פורסם: 30/01/11 10:54 נושא ההודעה: מדוע עזרא מבלה בפקקי תנועה? |
|
|
בטיול האחרון סיפר עזרא שהוא נוסע לעבודה כל יום שעתיים. חצי שעה בבוקר, שכן הוא יוצא מוקדם ושעה וחצי בערב, אז לזמן הנסיעה מתווספת שעת המתנה בפקקים. כאשר אני מזכיר בהזדמנות זאת שאנו, המתנגדים לכביש חוצה ישראל, לא קיבלנו מספיק תמיכה ציבורית נאמר לי, מה אתה שח אילמלא הכביש הזה מה הינו עושים?
מחירו של ליטר בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי יעמוד החל מחצות הלילה על 7.26 שקל. היכן משיגים ליטר דלק ב-2.3 שקלים?
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000618504
בחישוב עלות בעלות כוללת, תחבורה מבוססת רכב פרטי עולה לנו ביוקר.
רק בשביל הפנטזיה, בעלות של 1.2 מיליארד $ ל-30 ק"מ והערכת חלוקה של חצי עלות מסילה וחצי ציוד רכבת, מחיר הקמת רכבת מגנטית ממטולה לאילת 560 ק"מ הינו בסביבת 10 מילארד $....
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%AA_%D7%A8%D7%99%D7%97%D7%95%D7%A3_%D7%9E%D7%92%D7%A0%D7%98%D7%99
גם כיום, ברכבת ישראל, עזרא יכול תאורטית להגיע מהעבודה ברבע שעה.
ובענין הרס הטבע, הנגרם מתחבורה מבוססת רכב פרטי, אין צורך להכביר מילים.
|
|
חזרה למעלה |
|
|
xaim
הצטרף: 13 דצמ' 2002 הודעות: 540 מיקום: נס ציונה
|
|
חזרה למעלה |
|
|
שרון הבר
הצטרף: 25 ינו' 2003 הודעות: 369 מיקום: אפרת, גוש עציון
|
פורסם: 6/02/11 15:32 נושא ההודעה: רכבת מגנטית |
|
|
רכבת מגנטית זו צורת התחבורה הכי ידידותית לסביבה שיש. פשוט מפני שהמסילה מוגבהת אינה מהווה סיכון ליצורים קרקעיים, ואינה מהווה פגיעה נופית משמעותית בפני השטח. קו כזה במקום אוטוסטרדה זה פתרון מושלם. אילו הממשלים היו מתייחסים לפני שטח טבעיים כערך שיש לשמור עליו ולא להרסו בכבישים - היינו רואים מסילות רכבת רחיפה במקום רוב הכבישים הגדולים, וכך היה יוצא שיחס חיובי לסביבה תורם גם לחיסכון כלכלי רב. |
|
חזרה למעלה |
|
|
xaim
הצטרף: 13 דצמ' 2002 הודעות: 540 מיקום: נס ציונה
|
|
חזרה למעלה |
|
|
|