איל צבי Admin - מנהל
הצטרף: 05 אוג' 2002 הודעות: 586
|
פורסם: 29/11/03 21:33 נושא ההודעה: הבהרות ותשובות במספר נושאים |
|
|
שלום חברי חוג אלעד,
בטיול האחרון ארעו קצת תקלות והתעוררו מספר בעיות. מן הראוי שהדברים יהיו גלויים וברורים, ולכל אחד מהנושאים תנתן תשובה או לפחות הסבר. אז הנה:- הבלגן בהסעות
רבים התלוננו (בצדק) על כך שבמהלך הטיול החלפנו אוטובוסים מספר פעמים. הסיבה לא היתה חוסר ארגון, אלא הפתעה לא נעימה של הרגע האחרון: חברת האוטובוסים ביטלה את ההסעות בבוקר יום הטיול (ה').
כך נאלץ אלי (מחברת איילה) לנסות ולארגן פתרון של הרגע האחרון. עקב לחץ הזמן הפתרון היה לא ממש אידיאלי: חברה אחת הסיעה אותנו ביום הראשון, חברה אחרת הביאה את הציוד לשטח, וחברה שלישית עשתה את ההסעות חזרה.
בטיול הקרוב נחזור למצב הרגיל ויהיה לנו אוטובוס צמוד.
- ריבוי נקודות איסוף והורדה
נשמעו תלונות על כך שהיו נקודות איסוף רבות מדי בכביש החוף, כך שהאוטובוס נאלץ לעצור מדי דקה או שתיים והנסיעה הפכה לארוכה מאד, עוד לפני שהאוטובוס הגיע לתל-אביב.
אנחנו נקרעים בין שני רצונות מנוגדים: האחד שהנסיעה תהיה מהירה וקצרה ככל האפשר, והשני להתגמש לנוחיות המטיילים. צריך "לעשות חושבים" על העניין, להחליט על מדיניות ולפיה לקבוע תחנות איסוף והורדה. קבעתי להיפגש עם איתי ואודי כדי למצוא את "שביל (כביש?) הזהב". הפגישה טרם התקיימה ואנו מעוניינים לשמוע את דעות המטיילים בעניין.
בינתיים אבקש מכולם לנסות ולהתאים את עצמם לתחנות הקיימות. ביקשתי מחברת איילה שלא לאשר תחנות שאינן מופיעות בטופס ההזמנה, אלא בהתייעצות איתי.
- דרגת הקושי בטיול
חשוב לחזור ולהזכיר שקבוצת האתגר כשמה כן היא: קבוצה שעושה מסלול אתגרי וקשה. נכון, כולנו מתבגרים וקצת יותר קשה לנו לרוץ כמו פעם, אבל מצד שני יש מצטרפים חדשים וכמובן יש ותיקים רבים שעדיין רוצים "כמו פעם" (ואפילו מתלוננים שפעם היה יותר קשה!).
למי שרוצה מסלולים קצת יותר מאוזנים יש קבוצה מתאימה - קבוצת התוכן. אכן בטיול האחרון היו מטיילים שעיכבו מאד את קבוצת התוכן וגרמו לכך שהמסלול היה קצר מדי, אך זהו מקרה חריג שיכול לקרות (ואכן קורה) גם בקבוצת האתגר. ובנוסף זכורים כמה מקרים שקבוצת התוכן עשתה מסלול קשה יותר מקבוצת האתגר...
בקיצור - אנא בחרו בקבוצה המתאימה, וקבלו בהבנה את העובדה שלפעמים מסלול מתקצר או מתארך עקב אילוצים.
- מקומות לינה "לא משהו"
בטיול הראשון ישנו למרגלות הארובות של חדרה, ובטיול השני ישנו במלון נטוש בפאתי מזרח של העיר ערד. נכון, בשני הממקרים לא מדובר במקומות לינה אידיאליים. לעניות דעתם של מתכנני הטיולים, המסלולים הם החשובים ומקומות הלינה נגזרים בהתאם ומושפעים מאילוצים נוספים כמו שטחי שמורות טבע, שטחי אש, וכו'.
בטיול הראשון הלינה למרגלות הארובות היתה חצי אילוץ וחצי החלטה מודעת - אחרי הכל זה היה טיול של חוף השרון הצפוני והארובות הפכו - לטוב ולרע - לחלק מהנוף ואפילו לסימן הזיהוי של האזור. בטיול השני מקום הלינה נקבע אך ורק על פי תחילת המסלול, כשהאלטרנטיבה היתה לישון במקום מרוחק ואז לעשות הקפצה בבוקר - ולהפסיד זמן רב. דרך אגב, מי שלא רצה לישון בשטח החורבות היה יכול להתקדם 100 מטר ולהתעורר בבוקר מול זריחה מדברית מדהימה.
כולנו מעדיפים לישון במקום מבודד ורחוק מכל סימן של ציבילזציה, אבל בארצנו ההולכת וקטנה מצד אחד והולכת ונבנית מצד שני, כבר לא נותרו הרבה מקומות כאלה. גם העובדה שהחוג דורש מסלולים חדשים "שעוד לא עשינו" מקשה על בחירת המסלולים ובהתאם על בחירת מקומות הלינה. אנא גלו הבנה וסבלנות.
- הזמנות שאינן נקלטות
ידועים לי 3 מקרים של מטיילים שנרשמו לטיול האחרון אך הזמנתם לא נקלטה והם לא הופיעו ברשימה. למרבה המזל בכל המקרים המטיילים הגיעו לתחנות איסוף שבהם חיכו מטיילים אחרים, כך שלא היתה שום בעיה. אבל יכולים לקרות מקרים פחות נעימים, ומטיילים יעמדו ויחכו לשווא מכיון שאינם מופיעים ברשימת הטיול.
כרגע לא ברור מקור התקלה (מחשבית או אנושית), אך כבר יש פתרון: כרמל מחברת איילה יוצרת קשר עם כל מטייל ביום-יומיים שלפני הטיול, כדי לוודא ולתאם סופית את ההגעה לטיול. מי שנרשם לטיול ולא קיבל טלפון מכרמל עד יום הטיול, מתבקש להתקשר לכרמל ולהסדיר את הרישום ואת מקום האיסוף.
- ונסיים בנימה אופטימית - שידרוג אתר האינטרנט
לפני שבוע שדרגתי את אתר האינטרנט של החוג. להלן סקירת השינוייים החשובים וכן תזכורת קטנה:- העברתי את האתר לשרת חדש עם תוכנת ניהול ובקרה משופרת, ובאותה הזדמנות הגדלתי את הקצבת שטח הדיסק ונפח התקשורת.
- שידרגתי את תוכנת הפורום ואת תוכנת הגלריה לגרסאות העדכניות ביותר, תקנתי כמה "באגים" ואיחדתי את סגנונות העיצוב והצבעים. מעשית לרוב המשתמשים "הכל נשאר אותו דבר" פחות או יותר.
- שטח הדיסק הגדול מאפשר לי להקצות ביד רחבה מקום לאלבומי תמונות בגלריה, כך שמי שמעוניין יוכל לשדרג את ההקצאה הרגילה - רק צריך לבקש.
- אני מזכיר שוב שכל מטייל בחוג אלעד יכול לקבל תיבת דואר אלקטרוני אמיתית (POP3) וקבועה, תחת השם של חוג אלעד, למשל xyz@hug-elad.org. יש אפשרות למשוך את הדואר באמצעות תוכנה כמו Outlook או Eudora, וגם יש ממשק Web כדוגמת Hotmail רק בלי כל הפרסומות והקישקושים. גם במקרה זה - רק צריך לבקש.
אז מי אמר שלא קורים גם דברים טובים...
השגות וטענות
כל מי שרוצה לחלוק על הדברים לעיל מוזמן לדבר איתי או להעלות את הנושא לדיון סביב המדורה. כך כמובן לגבי כל נושא. רק צריך לקחת בחשבון שבכל עניין השיקולים המכריעים אינם נוחיות ורצון אישיים של מטייל זה או אחר, אלא טובת הכלל ועתיד החוג. _________________ בברכה,
איל צבי
חוג אלעד |
|